På lufta nå
Musikkmiks

17:00 - 24:00

Musikkmiks

Non-stop musikkmiks med nye og gamle klassikere

Annonseproduksjon

Det å utvikle en god tekst og riktig lydbilde for en profilreklame på radio er en øvelse som kan være nyttig for enhver merkevareannonsør. Det tvinger en til å tenke grundig gjennom hvordan man er ulik konkurrentene og hvilke fortrinn som vil ha varig appell til kundene.

Det viktigste er hva du sier. Ikke hvordan eller hvem som sier det – selv om det er viktig nok.  Det du velger å si må være forskjellig fra hva konkurrentene sier.  Det er også vesentlig lettere å huske budskapet ditt dersom det oppleves som relevant for kundene .

Hver enkelt av oss utsettes for enormt mange reklamebudskap i løpet av en gjennomsnittlig dag. Vi har derfor utviklet et godt forsvar mot reklame. Når vi ikke er i kjøpsmodus så unngår vi den så godt vi kan. Vi legger bare merke til nye budskap som er forskjellig fra de vi allerede har “på lager” og samtidig er relevante for oss. Vi har også utviklet allergi mot klisjeer som “god service” og “gode priser” (og et par hundre til). En klisje i en reklame er en trigger til hjernen om at budskapet trygt kan glemmes.

Skal du bli husket må du være annerledes. Du må finne noe som du er god på, som har betydning for en kunde i kjøpsmodus og som ingen av konkurrentene profilerer seg på.

Våre erfarne lydprodusenter kan ta hånd om hele denne prosessen for deg; fra idé, tekstproduksjon, lydproduksjon og til det ferdige produktet høres på Radio Sør. Vi tilyr et bredt spekter av radioannonser, fra enkle lydplakater til mer omfattende produksjoner som garantert fenger, begeistrer, beveger eller vekker mottakeren av budskapet.
  

Annonseformater

Lydplakater

Nivå 1: Enkel lydplakat
Vår produsent utarbeider reklametekst i direkte dialog med kunden. Produksjonen inkluderer innlesning (en stemme – monolog) og pålagt lisensiert musikkunderlag.

 

Nivå 2: Lydplakat med effekter
Vår produsent utarbeider reklametekst i direkte dialog med kunden. Produksjonen inkluderer innlesning (en stemme – monolog), full effektlegging og pålagt lisensiert musikkunderlag.

 

Radiospots

Nivå 3: Eventproduksjon
Produsent utarbeider idé og manuskript i direkte samarbeid med kunden. Produksjonen inneholder innlesning (en stemme – monolog), full effektlegging og nedmiksing av musikk.

 
Nivå 4: Dialogen
Produsent utarbeider idé og manuskript i direkte samarbeid med kunden. Produksjonen inneholder innlesning (to stemmer – dialog), full effektlegging og eventuelt lisensiert musikkunderlag.

 
Nivå 5: Lydlogoen
Produsent utarbeider idé og manuskript i direkte dialog med kunden. Produksjonen inkluderer innlesning av tekstbudskap (en stemme), full effektlegging og egen lydlogo med eller uten integret lydbed.

 
Nivå 6: Musikkomposisjon
Produsent utarbeider tekst og melodi i direkte dialog med kunden. Produksjonen inkluderer innspilling (vokal og instrumental) og mastering av lyd.


 
Materiell og tidsfrister
Dersom kunde selv besørger egen produksjon må reklameinnslagene levers på lydfil på e-post eller CD i MP3 (minimum 256 kbps)- eller wav format (48000 khz (minimum 44000 khz)). Reklameinnslagene må merkes med kundenavn, kampanjenavn og kampanjeperiode.

Reklameinnslagene må være levert senest innen klokken 12.00 to arbeidsdager før avspilling. Dersom ikke annet er oppgitt vil spottene rotere likt ved flere spots i en og samme kampanje. Radio Sør er ikke ansvarlig for oppbevaring av materiell utover 1 måned etter kampanjeslutt.

Reklamens innhold og form
Annonsøren garanterer at reklamens innhold og form er i overensstemmelse med norsk lovgivning, god reklameskikk, samt at reklameinnslaget ikke vil kunne virke usømmelig eller støtende på allmennheten.